Benhur in zijn Underground Gym



Benhur Göbel (38) is eigenaar van Underground Gym, gevestigd op Meijnerswijk 5. De Gym bestaat op deze plek 10 jaar en waarschijnlijk volgende maand verhuizen ze naar de direct naastgelegen loods (die hetzelfde huisnummer heeft en waar De Groene Vingers tot voor kort zat). Daar hebben ze een stukje meer ruimte. En in die loods kan Benhur dan naar alle waarschijnlijkheid blijven, permanent 'that is'.
'Het is een flinke verbouwing', lacht hij, 'maar het is het zeker waard. Ik hou wel van actie en zoiets neerzetten met zijn allen, daar krijg je gewoon energie van!'

Benhur (ook wel Ben genoemd) is een bekende van voormalig terreinbeheerder Javasto en zodoende kreeg hij 10 jaar geleden de kans om de kleinere loods op Meijnerswijk 5 te huren. Sindsdien is de Gym als een speer gegaan. 'Ik geef hier Personal Training sessies, Small Group sessies (vaak tot 4 personen) en ook trainingen voor grotere groepen. De plek is ideaal; we trainen vaak buiten en de mogelijkheden van trainen in dit landschap zijn eindeloos. Mensen kennen ons als een vernieuwende Gym: wij waren één van de eersten die kettlebells als essentieel onderdeel gingen inzetten en eigenlijk heb je sowieso weinig nodig om te trainen. Ik laat mensen hier trappen op en af rennen, met tractorbanden werken en de trainingsinstallaties die je hier achter de loods ziet zijn door een bevriende buurman gelast. Daarnaast zet ik mijn kennis van voeding en leefstijl in om mensen te coachen. Mensen weten weten dat, als ze hier komen sporten, dat ik dan zorg dat de basis ook echt goed is.'

Benhur staat positief tegenover de plannen die KWP en de Gemeente hebben voor dit gebied. Hij heeft goed contact met de huidige beheerders en eigenaars van dit gebied en wil hier graag blijven. 'Ik beteken veel voor dit gebied. Ik onderhoud het groen hier rondom de loods, ik werk al met duurzaamheid en wil dat in de loods waar we nu heen verhuizen nog sterker doen. Ik raap sowieso dikwijls zwerfvuil op in dit gebied.'

Een goedlachse gast, die Ben. Een rustige manier van praten, aangename verbale en non-verbale communicatie. De Meinerswijkkrant snapt wel dat de 140 mensen die hier regelmatig trainen (mensen nemen een abonnement en betalen hier per maand) het op deze plek goed naar de zin hebben. De twee dames die hij tijdens ons gesprek in de Small Group traint zijn ook zeer lovend over de Gym: 'Mijn vriend zei 'dat hou je nooit vol', maar ik zit hier nu met plezier al 3,5 jaar!'
Zeer begrijpelijk...

Wil je meer weten over de Gym? Kijk dan op undergroundgym.nl

Reacties

Populaire posts