Ken uw Tiny Buur nr 16: Rose van der Ende

Een plechtig moment: het is echt gelukt!
Alle 16 millennials van Tiny Paradise zijn zo lief geweest om zich open te stellen voor een interview, zodat we ze aan u konden voorstellen op FB. Vandaag stellen we de 16e tiny housebewoner aan u voor (hoewel het natuurlijk in willekeurige volgorde was).

Dus... last but not least: Rose van der Ende, grafisch ontwerper van beroep. Rose groeide op in Twente en studeerde grafische vormgeving aan de ArtEZ in Arnhem. Ze woonde in die tijd al op kamers in Arnhem, maar maakte later haar studie in Zwolle af en verhuisde daarom toen weer in Overijssel. Ze vond na haar afstuderen een baan als visual designer bij Kaartje2Go (ook in Zwolle) en daar werkt ze nu een half jaar met veel plezier.

Ze kende Erin - - een vroege bewoner van Tiny Paradise en dus vriendin van Rose - - al jaren en toen Erin vertelde dat de 2e batch huisjes gebouwd zouden worden in mei, was Rose snel enthousiast. Ze had nog maar heel weinig tijd om een motivatiebrief te schrijven voor de deadline, maar Volkshuisvesting was enthousiast over haar brief en nodigde haar meteen uit voor een gesprek. Toen ging het snel: al tijdens het gesprek hoorde Rose dat ze een tiny house mocht gaan bewonen. Ze heeft het op haar werk besproken en sindsdien pendelt ze 3 dagen per week tussen woonplaats Arnhem en haar werk in Zwolle. 'Dat is goed te doen, hoor', aldus Rose.

Rose is 3 dagen per week in dienstverband werkzaam, maar een 4e dag werkt ze thuis, want ze heeft ook haar eigen ontwerpbureau, Rose van der Ende Design. Ze ontwerpt logo's, huisstijlen, websites. Kijk maar eens op www.rosevanderende.com. Ze heeft een toffe coherente stijl met veel pastelkleuren en subtiele lijnen.

Als de Meinerswijkkrant Rose vraagt waarom ze nou voor het wonen in een tiny house gekozen heeft, zegt ze glimlachend, dat het altijd al in de lijn der verwachting lag. 'Als kind zei ik altijd tegen mijn ouders dat ik geen grote kamer hoefde en dat ik een bedstee wel groot genoeg vond. Die knusheid, heerlijk! Bovendien... in Zwolle miste ik ook best wel die natuur om me heen, en de aanspraak van gelijkgestemde medebewoners. Dat heb ik hier allemaal wel. Ik wandel hier veel, ik hou van zwemmen in de Rijn. En het grappige is... mensen vragen me vaak of ik veel spullen heb moeten wegdoen, maar ik woonde hiervoor op 15 m2, dus ik ben er qua ruimte juist op vooruit gegaan. Zo tiny is dit dus helemaal niet hoor, als je het mij vraagt!'



Reacties

Populaire posts